coach

481

Ørerne er måske vores allervigtigste redskab i arbejdet med målgruppen. Det er essentielt, borgeren føler, at han/hun føler sig lyttet til, forstået og taget alvorligt. Det er forudsætningen for at opbygge en relation, hvor de betragter jobcentermedarbejderen som en medspiller i stedet for en modspiller. Lige præcis dét er måske det allerbedste argument for at […]

481 Read More »

482

Empowerment lyder langt hen ad vejen som et psykologisk buzzword, men det er i virkeligheden det, der er kernen af arbejdet med de borgere, vi arbejder med. Vi skal finde og udvikle de styrker og muligheder, borgerne har, så de er i stand til selv at tage del i ansvaret for at skabe deres egen

482 Read More »

421

Det handler først og fremmest om motivation, når vi skal få vores kunders medarbejdere til konsekvent at følge retningslinjerne. Pisken er værdiløs, når vi skal skabe gode vaner. Det forstår jeg. Gennem de seneste 9 år har jeg arbejdet målrettet med at inspirere og motivere, og jeg ved, hvordan vi giver gode vaner videre, så

421 Read More »

411

God ledelsesrådgivning handler i høj grad om gennemslagskraft og evnen til at kommunikere sine budskaber på en måde, så de giver mening for kunden. Også dem, der ikke nødvendigvis er populære. Det kræver tyngde, det kræver sikkerhed, og det kræver, at vi i dén grad er i stand til at tale kundens sprog. Det står

411 Read More »

379

Kompetenceudvikling kan være et stort skridt for en medarbejder. Barrieren kan fx være frygten for at føle sig dum eller bare det, at det er noget nyt. Derfor skal en god HR-konsulent også have fokus på motivation. Det er jeg bevidst om. Jeg er skarp til at kommunikere og sikrer, at medarbejderen kan se, at

379 Read More »

372

Den gode samtale handler om meget mere end regler og myndighed. Den starter med mennesker, der mødes og fatter gensidig tillid og sympati. Det er centralt, når vi skal kombinere myndighedsrollen med den coachende tilgang. Jeg sætter en ære i at gøre det på en måde, så jeg skaber gode og positive medlemsoplevelser. Det har

372 Read More »

374

Uanset om der er tale om en trivselssamtale, en rådighedsvurdering eller karriererådgivning, har medlemmet krav på at mærke, at konsulenten er der for hans/hendes skyld. Ikke omvendt. Selvfølgelig har vi også myndigheds-hatten på, men hvis ellers ørerne og nærværet er med i samtalen, når vi som regel målet. Det er sådan, jeg rådgiver og coacher.

374 Read More »

286

Den gode leder er først og fremmest den, der viser vejen. Dels ved at forventningsafstemme, motivere og følge op, dels ved at indarbejde ARBEJDSGIVERs værdier i arbejdet, så agenten intuitivt ved, hvordan hun/han skal agere i enhver situation. Det skaber tryghed i alle lejre. Dét er et centralt element i min stil, og selvfølgelig griber

286 Read More »

291

Timelange forelæsninger taber terræn i disse år, fordi de kræver enorm koncentration og dermed motivation hos tilhørerne/deltagerne/kursisterne/eleverne/de studerende. Ellers falder de fra – og så er undervisningen i bedste fald ligegyldig. Jeg gør det anderledes: Min erfaring fra egen undervisning er, at svarene ofte er i plenum blandt deltagerne. Derfor er min stil lyttende, faciliterende

291 Read More »

146

God træning handler om meget mere end forelæsninger og instruktionsmanualer. Det handler også om følelser. Medarbejderen skal mærke, hvordan han eller hun virker, og hvilken oplevelse gæsten har. Og for at kunne se det hele med gæstens øjne, skal vi også kunne se os selv. Las os visualisere gæstens oplevelser i forskellige situationer. Hvilken modtagelse

146 Read More »

Scroll to Top