socialrådgivning

482

Empowerment lyder langt hen ad vejen som et psykologisk buzzword, men det er i virkeligheden det, der er kernen af arbejdet med de borgere, vi arbejder med. Vi skal finde og udvikle de styrker og muligheder, borgerne har, så de er i stand til selv at tage del i ansvaret for at skabe deres egen […]

482 Read More »

481

Ørerne er måske vores allervigtigste redskab i arbejdet med målgruppen. Det er essentielt, borgeren føler, at han/hun føler sig lyttet til, forstået og taget alvorligt. Det er forudsætningen for at opbygge en relation, hvor de betragter jobcentermedarbejderen som en medspiller i stedet for en modspiller. Lige præcis dét er måske det allerbedste argument for at

481 Read More »

442

Det måske allerbedste argument for at ansætte mig, er min evne til lynhurtigt at vide, hvem jeg står over for, og hvordan jeg bedst håndterer og hjælper hende. Min fortid som RELEVANT ERFARING har givet mig hår på brystet og en indsigt i mennesker, som jeg har brugt aktivt i min arbejdsliv.

442 Read More »

401

Mødet med borgeren er mødet med en kunde. Uanset hvor triviel – eller indviklet – henvendelsen er, skal vi tage den seriøst, lytte og anerkende behovet for hjælp, før vi japper igennem en løsning. Den tid og den empati, vi investerer, kommer mangefold tilbage. En af mine store styrker er evnen til at fornemme, hvor

401 Read More »

400

Udlændingestyrelsen gør det godt. Jeg er f.eks. imponeret over Nyidanmark.dk. Siden er logisk opbygget og nem at finde rundt i. Det er en fornøjelse at se en offentlig hjemmeside, der er tænkt igennem med brugervenlighed for øje. Når sprogkundskaberne mangler, kan det alligevel være lidt af et forhindringsløb, og jeg håber, at I giver mig

400 Read More »

399

“Hun ser mig, og hun behandler mig godt,” skal helst være den allerførste tanke, en borger får, når han/hun henvender sig til Borgerservice. Mange kommer fra lande, hvor de er vant til negative oplevelser. Jeg sætter en ære i, at vi giver nye borgere et positivt og servicemindet indtryk af det offentlige, så de får

399 Read More »

379

Kompetenceudvikling kan være et stort skridt for en medarbejder. Barrieren kan fx være frygten for at føle sig dum eller bare det, at det er noget nyt. Derfor skal en god HR-konsulent også have fokus på motivation. Det er jeg bevidst om. Jeg er skarp til at kommunikere og sikrer, at medarbejderen kan se, at

379 Read More »

378

De elever og studerende, vi har med at gøre, støder ofte på vanskeligheder undervejs i uddannelsen. Derfor er det essentielt, at vi skaber et individuelt pædagogisk klima til hver enkelt. Det gælder også under vanskelige samtaler, der ofte indeholder en lurende konflikt mellem parterne. Jeg formår at skabe lydhørhed, så magtforholdet bliver så lige som

378 Read More »

372

Den gode samtale handler om meget mere end regler og myndighed. Den starter med mennesker, der mødes og fatter gensidig tillid og sympati. Det er centralt, når vi skal kombinere myndighedsrollen med den coachende tilgang. Jeg sætter en ære i at gøre det på en måde, så jeg skaber gode og positive medlemsoplevelser. Det har

372 Read More »

374

Uanset om der er tale om en trivselssamtale, en rådighedsvurdering eller karriererådgivning, har medlemmet krav på at mærke, at konsulenten er der for hans/hendes skyld. Ikke omvendt. Selvfølgelig har vi også myndigheds-hatten på, men hvis ellers ørerne og nærværet er med i samtalen, når vi som regel målet. Det er sådan, jeg rådgiver og coacher.

374 Read More »

Scroll to Top