sundhedssektoren.

300

Selv om projektkoordinatorens rolle måske virker enkel, handler hverdagen om langt mere end medicinkendskab og protokoller. Den handler også om valg, fra-valg og prioriteringer. Min erfaring er, at der opstår små ildebrande mange steder i et projekt, og at det er helt essentielt – for både projektet og mig selv – at jeg hurtigt er […]

300 Read More »

222

Rehabilitering af patienter med en potentielt livstruende sygdom er meget mere end træning og koordinering. Vi sætter os ind i patientens situation, forstår, hvad der fungerer for ham eller hen-de, og agerer ud fra det. Det er grundstenen i mit arbejde som sygeplejerske. Jeg har respekt for patienten og er omhyggelig med ikke at trække

222 Read More »

221

Når en sygeplejerskegruppe skal fungere optimalt, kræver det meget mere end god faglighed. Det stærke team stoler på, bakker op om og hjælper hinanden til at skabe de gode resultater. På den måde udvikler vi os både fagligt og menneskeligt, så der også er plads til at have det både hyggeligt og sjovt. Det er

221 Read More »

220

Læg dertil, at jeg har mange års erfaring fra både primær og sekundær sektor, så har I et indtryk af, hvad jeg kommer med. Det har givet mig mange og alsidige kompetencer inden for såvel sygepleje som administration. Men vigtigst af alt: Jeg arbejder ansvarsfuldt med tingene, griber gerne opgaver, som kræver handling og følger

220 Read More »

219

Mødet med patienterne er en af de helt store udfordringer i en fertilitetsklinik. For de fleste er vi deres sidste udvej, og det efterlader dem typisk med en blanding af håb og modløshed. Derfor er det så vigtigt, at vi modtager dem på den helt rigtige måde. Lige præcis deres sindstilstand og psykiske overskud er,

219 Read More »

206

God ledelse er synlig ledelse og indebærer åbenhed, tillid og dialog. Den gode leder inkluderer, delegerer og kommunikerer, så budskabet når helt ud i krogene, i. På den måde når vi de bedste resultater. Min ledelsesfilo-sofi er anerkendende, og jeg ser det som min vigtigste opgave at skabe ejerskab hos medarbejdere og elever. Det er

206 Read More »

189

Arbejdet i analyseafdelingen er først og fremmest en holdindsats. Også selv om vi står med forskellige opgaver og prøver. Den gode bioanalytiker byder ind, hjælper kollegerne og ser sig selv som en del af et team. Sådan er jeg. Jeg sætter en ære i at være den første, der tilbyder min assistance, når nogen i

189 Read More »

185

Den kunde, der ringer til ATP for at få hjælp eller rådgivning, skal først og fremmest føle sig velkommen – dernæst hørt. Selv om vi har travlt, skal der være tid og overskud til at smile, lytte og give forståelige svar. Det giver oplevet værdi og tilfredse kunder. Jeg smiler i telefonen, og jeg har

185 Read More »

186

Forvent at møde en servicemedarbejder, der tager ordet ‘service’ alvorligt. Både i forhold til kunder og til kolleger på alle niveauer. Jeg smiler, løser opgaven og sørger for, at energien omkring mig er god. Det er en del af at arbejde i et team, at vi er der for hinanden. Derfor er det også vigtigt

186 Read More »

188

Evnen til lynhurtigt at skabe relationer er måske bioanalytikerens allervigtigste redskab i hver-dagen. Når vi fra første øjeblik skaber den fortrolige relation og indgyder tillid, får patienten en bedre oplevelse. Det er egenskab, jeg har arbejdet bevidst med som både bioanalytiker og hjemmehjælper, Derfor har jeg værktøjerne til at sikre god prøvetagning og tryghed på

188 Read More »

Scroll to Top