retail management

511

Arbejdet i butik kræver mere end produktkendskab og godt humør. Evnen til at aflæse kundens ønsker og stil – og at reagere på købssignaler er endnu vigtigere. Det er min helt store styrke. Jeg véd, hvornår jeg skal lukke salget, og hvordan jeg som sælger bedst skaber mersalg.

511 Read More »

510

Som butiksassistenter er det vigtigt, at vi relaterer til de varer, vi sælger. Det er langt nemmere at sælge ET STYKKE TØJ/ET PRODUKT, som jeg selv ville iføre mig, og dén troværdighed kan kunderne mærke. Det kan jeg netop med KÆDEs kollektioner. Den skandinaviske stil med sans for detaljer, som kendertegner tøjet, er noget, som

510 Read More »

509

Vejen til den gode kundeoplevelse i en tøjbutik er engagerede, positive og dygtige medarbejdere. Det har jeg altid oplevet som kunde i FORRETNING/KÆDEs BUTIKKER, og netop derfor ligger I højt på min liste over ønskede arbejdspladser. Vores allervigtigste opgave som butiksassistenter er at give gode oplevelser, som kunderne husker. En af mine store styrker er,

509 Read More »

495

Hvis I ansætter mig, får I en MERCHANDISER/ROLLE, der får tingene til at ske. Gode intentioner er fine nok, men de er værdiløse, hvis de ikke bliver til handling. Jeg agerer lynhurtigt, når vi har taget beslutningen.

495 Read More »

494

Kriteriet for en indretningssucces er i bund og grund øget omsætning. Længere er den ikke. Gennem en lang årrække har jeg skabt resultater for de butikker, jeg som merchandiser har hjulpet med visuelle tricks og lækker præsentation. Min erfaring er bundsolid – både hvad angår salg og indretning, og hvordan de to ting spiller sammen.

494 Read More »

316

Lederen i en stor detailhandelsbutik fungerer som rollemodel for mellemledere og medarbejdere. På den måde kan synlig ledelse også være med til at inspirere og motivere flere. Sådan arbejder jeg. Jeg kommunikerer i øjenhøjde, tager initiativ og opmuntrer til dialog. Og når jeg lytter, så lytter medarbejderne tilbage. Så enkelt er det.

316 Read More »

315

Synlig ledelse i detailhandlen er ledelse, der kan ses, høres og føles. Den synlige leder er nærværende – også uden at være til stede. Og et synligt værdisæt bidrager til økonomisk succes. Medarbejdernes motivation og engagement stiger, når den enkelte kan identificere sig med virksomhedens værdier. Det direkte udbytte er mindre behov for interne procedurer

315 Read More »

254

Den gode butikschef fortæller aldrig de ansatte, hvad de skal gøre. Han viser det. Opskriften er fællesskab og samarbejde om ideer og tanker suppleret med indgående viden om målgruppens retning og ønsker. Jeg sætter en ære i, at service er en selvfølge for personalet, og at de helt af sig selv yder en ekstra indsats

254 Read More »

253

NORMAL’s koncept er meget mere end parallelimport. Det er godt købmandskab, og det er godt tænkt. Det geniale er som regel indly-sende – det er bare langt fra alle, der ser det – og samtidig formår at tage ideen hele vejen. Det har I gjort så flot, og det skal jeg være en del af.

253 Read More »

Scroll to Top