ledelse

329

Livet i en tandlægeklinik er præget af tætte relationer og et væld af skiftende opgaver og situationer. Det kræver, at ledelsen forstår sig på hver enkelt medarbejder og bruger mange ressourcer på ledelse. Hvis I ansætter mig, får I frihed til at gøre det, I er bedst til. Simpelthen. Jeg sætter en ære i at […]

329 Read More »

321

Læg dertil, at min lederstil først og fremmest handler om mennesker/people skills, så har I det første indtryk af, hvad jeg byder ind med. Teamet trives, når medarbejderne føler sig som aktive medspillere og har dyb indsigt i, hvad vi laver. Det er sammen med anerkendelse den bedste motivation. Det er den ledelsesfilosofi, jeg altid

321 Read More »

324

En virksomheds succes starter med glade mennesker. Når vi lytter til kunderne og giver dem lige præcis det, de ønsker – og når vi inddrager medarbejderne og gør dem til medplanlæggere, lægger vi kimen til succes. Det er sådan, jeg arbejder. Mit vigtigste arbejdsværktøj er ørerne, og det har givet overvældende resultater. For eksempel i

324 Read More »

315

Synlig ledelse i detailhandlen er ledelse, der kan ses, høres og føles. Den synlige leder er nærværende – også uden at være til stede. Og et synligt værdisæt bidrager til økonomisk succes. Medarbejdernes motivation og engagement stiger, når den enkelte kan identificere sig med virksomhedens værdier. Det direkte udbytte er mindre behov for interne procedurer

315 Read More »

316

Lederen i en stor detailhandelsbutik fungerer som rollemodel for mellemledere og medarbejdere. På den måde kan synlig ledelse også være med til at inspirere og motivere flere. Sådan arbejder jeg. Jeg kommunikerer i øjenhøjde, tager initiativ og opmuntrer til dialog. Og når jeg lytter, så lytter medarbejderne tilbage. Så enkelt er det.

316 Read More »

283

Motivation og arbejdsglæde i et team vokser og blomstrer kun, hvis lederen arbejder bevidst for det. Det er nemlig kun lommeuld og regninger, der kommer af sig selv. Hvis vi inddrager og anerkender medarbejderne – og ikke mindst lytter til deres forslag og idéer, skaber vi grundlaget for ejerskab. Det er sådan, jeg arbejder. Mine

283 Read More »

284

Det måske allerbedste argument for at ansætte mig er mine ‘people skills’. Jeg skaber lynhurtigt kontakt, og jeg er den type leder, der ikke behøver at lede. Mine medarbejdere løfter os alle sammen, fordi de har lyst til det. Samtidig opmuntrer jeg til, at alle tør dele deres fejl med teamet, så hele holdet kan

284 Read More »

286

Den gode leder er først og fremmest den, der viser vejen. Dels ved at forventningsafstemme, motivere og følge op, dels ved at indarbejde ARBEJDSGIVERs værdier i arbejdet, så agenten intuitivt ved, hvordan hun/han skal agere i enhver situation. Det skaber tryghed i alle lejre. Dét er et centralt element i min stil, og selvfølgelig griber

286 Read More »

244

Den gode leder er først og fremmest den, der lytter. Når vi inddrager medarbejderne i beslutninger, drift og udvikling, skaber vi langt større engagement, motivation og ejerskab, Det er sådan, jeg arbejder. Mit team byder ind, kommer med idéer og tænker tanker, som ellers aldrig ville komme på bordet. Det er vejen til en effektiv

244 Read More »

245

Første trin til god opgaveløsning er praktik og sund fornuft. Derefter kommer teorien ind i billedet, så løsningen både giver praktisk mening og har et solidt teoretisk fodfæste. Jeg er bevidst om, at vi aldrig bliver bedre end de medarbejdere, vi har omkring os. Hvis I ansætter mig, får Idrætssektionen en tydelig og lyttende leder,

245 Read More »

Scroll to Top