Underviser

293

Hvis I ansætter mig, får ARBEJDSGIVER en erfaren underviser, sælger og erhvervsmand, der har skabt resultater på alle på både det strategiske, det taktiske og det operationelle niveau. Mine hovedinteresser er ledelsesuddannelse og -udvikling. Læg dertil, at jeg er certificeret i Prince II projektledelse og Six Sigma Lean, så har I en ide om, hvad […]

293 Read More »

291

Timelange forelæsninger taber terræn i disse år, fordi de kræver enorm koncentration og dermed motivation hos tilhørerne/deltagerne/kursisterne/eleverne/de studerende. Ellers falder de fra – og så er undervisningen i bedste fald ligegyldig. Jeg gør det anderledes: Min erfaring fra egen undervisning er, at svarene ofte er i plenum blandt deltagerne. Derfor er min stil lyttende, faciliterende

291 Read More »

212

Butikselevens indstilling til skoleophold er i virkeligheden den allervigtigste succesfaktor for deres uddannelsesperioder. Lunkne elever får et lunkent udbytte, og det er et problem, når vi allerhelst vil sende spilkogende unge mennesker tilbage til arbejdsgiverne. Derfor er vores tilgang til læring og motivation så vigtig. Jeg arbejder aktivt med læringsstile og rammer plet i kommunikationen

212 Read More »

213

Den gode underviser kender sit stof, formidler det klart og sikrer, at eleverne får udbytte. Den fantastiske underviser skaber ejerskab til og forståelse for stoffet ved at perspektivere det i forhold til elevernes hverdag. Uanset om vi taler [FAG], [KOMPETENCE] eller [EMNE], skal det give klar mening for eleven. Motivationen betyder alt, og den sikrer

213 Read More »

108

Vi skal gøre matematikken brugbar for eleverne. Nøglen til det er at slippe den forestilling, at matematik er tal på papir. Matematik er et sprog i sig selv – derfor skal det snakkes. Min matematikundervisning bæger præg af min hbang til at udfordre elevernes holdninger og synspunkter. Jeg er ekspert i at starte diskussioner, og

108 Read More »

71

Den kreative og udviklende lærer går jævnligt nye veje i stedet for at følge de nedtrampede stier. Udbyttet bliver mere kreativitet og en mere levende undervisningssituation til gavn for alle. Sådan er jeg, og det er en af de gode grunde til, at I hellere må ringe til mig på telefon xx xx xx xx.

71 Read More »

49

Forvent at møde en underviser, der går meget videre end indlærte sessioner af sig. Hun tager udgangspunkt i den enkelte kursist og skaber en motiverende ramme omkring indlæringen. Jeg tror på dialog og på, at det er vigtigt at inddrage deltagerne i undervisningen. Det giver resultater, og det giver mod på personlig udvikling.

49 Read More »

Scroll to Top