kundeserviceleder.

321

Læg dertil, at min lederstil først og fremmest handler om mennesker/people skills, så har I det første indtryk af, hvad jeg byder ind med. Teamet trives, når medarbejderne føler sig som aktive medspillere og har dyb indsigt i, hvad vi laver. Det er sammen med anerkendelse den bedste motivation. Det er den ledelsesfilosofi, jeg altid […]

321 Read More »

315

Synlig ledelse i detailhandlen er ledelse, der kan ses, høres og føles. Den synlige leder er nærværende – også uden at være til stede. Og et synligt værdisæt bidrager til økonomisk succes. Medarbejdernes motivation og engagement stiger, når den enkelte kan identificere sig med virksomhedens værdier. Det direkte udbytte er mindre behov for interne procedurer

315 Read More »

316

Lederen i en stor detailhandelsbutik fungerer som rollemodel for mellemledere og medarbejdere. På den måde kan synlig ledelse også være med til at inspirere og motivere flere. Sådan arbejder jeg. Jeg kommunikerer i øjenhøjde, tager initiativ og opmuntrer til dialog. Og når jeg lytter, så lytter medarbejderne tilbage. Så enkelt er det.

316 Read More »

283

Motivation og arbejdsglæde i et team vokser og blomstrer kun, hvis lederen arbejder bevidst for det. Det er nemlig kun lommeuld og regninger, der kommer af sig selv. Hvis vi inddrager og anerkender medarbejderne – og ikke mindst lytter til deres forslag og idéer, skaber vi grundlaget for ejerskab. Det er sådan, jeg arbejder. Mine

283 Read More »

284

Det måske allerbedste argument for at ansætte mig er mine ‘people skills’. Jeg skaber lynhurtigt kontakt, og jeg er den type leder, der ikke behøver at lede. Mine medarbejdere løfter os alle sammen, fordi de har lyst til det. Samtidig opmuntrer jeg til, at alle tør dele deres fejl med teamet, så hele holdet kan

284 Read More »

286

Den gode leder er først og fremmest den, der viser vejen. Dels ved at forventningsafstemme, motivere og følge op, dels ved at indarbejde ARBEJDSGIVERs værdier i arbejdet, så agenten intuitivt ved, hvordan hun/han skal agere i enhver situation. Det skaber tryghed i alle lejre. Dét er et centralt element i min stil, og selvfølgelig griber

286 Read More »

248

Stærke relationer er en butikschefs allervigtigste værktøj. Både i teamet og i forhold til kunder og medarbejdere. Med dem på plads lukker vi op for dén dialog, der genererer glade oplevelser og Win/Win-situationer.

248 Read More »

254

Den gode butikschef fortæller aldrig de ansatte, hvad de skal gøre. Han viser det. Opskriften er fællesskab og samarbejde om ideer og tanker suppleret med indgående viden om målgruppens retning og ønsker. Jeg sætter en ære i, at service er en selvfølge for personalet, og at de helt af sig selv yder en ekstra indsats

254 Read More »

Scroll to Top