Uddannelsessektoren

206

God ledelse er synlig ledelse og indebærer åbenhed, tillid og dialog. Den gode leder inkluderer, delegerer og kommunikerer, så budskabet når helt ud i krogene, i. På den måde når vi de bedste resultater. Min ledelsesfilo-sofi er anerkendende, og jeg ser det som min vigtigste opgave at skabe ejerskab hos medarbejdere og elever. Det er […]

206 Read More »

159

Forvent at møde en Sektorchef, som sikrer en fast mødestruktur i teamet. Udbyttet er plads til såvel opda-teringer og videndeling som til det vigtige socialkollegiale element. Det er afgørende for mig at udføre den daglige ledelse med respekt for den enkeltes autonomi. Jeg er en passioneret teamleder og sparringspart-ner for den enkelte – Altid med

159 Read More »

150

Prioritering er administratorens allervigtigste redskab. Når vi ved præcist, hvad vi skal lave, før arbejdsdagen starter, bliver vi langt mere effektive og præcise. Det er måske det allerbedste argument for at ansætte mig. Jeg sætter en ære i at planlægge morgendagen og rydde op, før jeg går hjem. Den struktur giver energi, og den mindsker

150 Read More »

147

Jobbet som receptionist er meget mere end “Velkommen til. Nu skal jeg sige, at du er kommet.” Afbrydelserne er pr. definition mange og varierede. Derfor er den gode receptionists spidskompetence evnen til at skifte retning midt i en opgave og vende tilbage med fuldt fokus. Det er sådan, jeg fungerer, og jeg aktiverer min on-

147 Read More »

148

God forberedelse er det bedste værn mod uforudsete problemer. Når vi har styr på dagen, kender huller-ne og ved, hvordan tingene skal gøres, er der langt bedre mulighed for at reagere smidigt, konstruktivt og effektivt, når der dukker en hastesag op. Jeg sørger altid for at prioritere indholdet i dagens bunke, så jeg får ro

148 Read More »

149

Analysearbejde handler om meget mere end at kunne sætte sig ind i fakta, tal og mennesker. Det handler også om at forstå. At forstå sammenhængen, at forstå formålet og at forstå menneskene og deres intentioner. Først dér gør analysen en forskel. Jeg forstår, at den gode analyse både handler om at skille elementerne ad, men

149 Read More »

151

Vores måske fornemste opgave i en kommunal administration er at lytte. Uanset om det er kolleger, borgere eller ledere, der møder udfordringer, er det centralt, at vi viser, at vi interesserer os og forstår deres situation. Når vi lytter aktivt og agerer empatisk, føler mennesker sig mødt. Det sætter jeg en ære i. Jeg har

151 Read More »

152

Med min baggrund som bachelor i offentlig administration har jeg både den teoretiske og den praktiske tilgang til opgaverne. Jeg arbejder gerne med økonomi, analyser, mennesker, problemløsning, arkivering og alt det andet, der er en vigtig del i det store kontormaskineri. Bare kom an. :o)

152 Read More »

153

Jeg tør tage den svære samtale, og jeg er den, der træder til, når der er konflikter i luften, så vi alle sammen kommer ud af situationen på en god måde. Det er en evne, jeg har brugt ved mange lejligheder. Både som formand for Studenterklubben, som praktikant på Coventry School of Tech og som

153 Read More »

Scroll to Top