uddannelse og vejledning

463

Hvis I ansætter mig, får i en erfaren køkkenmedhjælper, der ser køkkenarbejde som en teamopgave og sætter en ære i at hjælpe, hvor jeg kan. Jeg er frisk på fødder og hænder, og min erfaring er, at køkkenarbejde er sjovest, når vi inspirerer hinanden til at blive bedre. Først når både humør og tempo falder, […]

463 Read More »

399

“Hun ser mig, og hun behandler mig godt,” skal helst være den allerførste tanke, en borger får, når han/hun henvender sig til Borgerservice. Mange kommer fra lande, hvor de er vant til negative oplevelser. Jeg sætter en ære i, at vi giver nye borgere et positivt og servicemindet indtryk af det offentlige, så de får

399 Read More »

400

Udlændingestyrelsen gør det godt. Jeg er f.eks. imponeret over Nyidanmark.dk. Siden er logisk opbygget og nem at finde rundt i. Det er en fornøjelse at se en offentlig hjemmeside, der er tænkt igennem med brugervenlighed for øje. Når sprogkundskaberne mangler, kan det alligevel være lidt af et forhindringsløb, og jeg håber, at I giver mig

400 Read More »

373

Når vi skal fastholde studerende og de nye akademikere i a-kassen/fagforeningen, vægter forståelsen for målgruppen højt. Den nye generation forventer en helt anden anerkendelse og lydhørhed, og mange gange er det superrelevant at give dem en ekstra hånd, så de føler sig trygge. Det giver jeg. Ikke mindst fordi jeg er en rutineret klinisk vejleder/praktikvejleder

373 Read More »

369

Vi indgår de stærkeste og mest frugtbare partnerskaber med kommunerne, når vi udnytter et indgående kendskab til deres rammer og vilkår. Når vi gør det, er det muligt at trykke på de bløde pletter og at levere løsningsforslag, der gør det lettere for dem at sige ja. Med mig som projektleder får ARBEJDSGIVER en garvet

369 Read More »

370

Læg dertil, at jeg styrer en skarp pen, som altid er spidset og klar til at formulere målrettede ansøgninger, der virker i den konkrete kontekst. Så har I et bud på, hvad jeg byder ind med. F.eks. nye tanker og ideer, der både gør en problemformulering, en fonds- eller en puljeansøgning relevant og nærværende for

370 Read More »

349

Vores måske allervigtigste opgave er at understøtte borgernes oplevelse af, at han/hun møder en sikker hånd, der hjælper dem med at holde balancen. Det kán godt være en udfordring at finde rundt i alle vores ydelser og regler, og alene det første møde med jobcentret kan være overskueligt for mange. Derfor sætter jeg en ære

349 Read More »

350

Forvent at møde en frontmedarbejder, der udmærket er klar over, at han skal have ørerne med på arbejde. Jeg lægger vægt på at mærke, om borgeren har brug for mere viden, kontakt med en en bestemt enhed eller hjælp til at klare sig igennem PC-junglen.

350 Read More »

347

Frontmedarbejderens allervigtigste værktøj er ørerne. Han lytter, spørger ind og forstår, hvordan vi bedst håndterer lige præcis dén borger, der kontakter os. Der er forskel på fisk, og derfor er det vigtigt, at vi giver borgeren følelsen af at blive hørt og anerkendt for den usikkerhed eller de behov, han/hun har. Det er sådan, jeg

347 Read More »

348

Jeg hører mange gode ting om Jobcenter BY, når jeg taler med andre, der er eller har været ledige. De beretter om positive oplevelser, overskud og en følelse af at blive hørt og respekteret. Det er et flot skudsmål i betragtning af, hvor udskældte jobcentrene er rundt om i landet. Det er en organisation, jeg

348 Read More »

Scroll to Top