IT og teknologi

467

Hvis I ansætter mig, får I en projektleder, der først og fremmest er en slider. Jeg ved, at det er hårdt arbejde at skabe resultater, og at det ikke nytter at læne sig tilbage og vente på, at tingene kommer til os. Forvent at møde en grundig medarbejder, der bliver ved og ved, indtil vi […]

467 Read More »

465

Struktur er måske det allervigtigste redskab i projektlederens værktøjskasse. Jo mere rigide vi er, jo større er mulighederne for at levere den optimale tilbudsgivning og efterfølgende gennemføre leverancen effektivt og fejlfrit. Det handler alt sammen om overblik og evnen til at arbejde systematisk. Det er lige præcis det, der er min styrke. Jeg sætter næsen

465 Read More »

444

En af de tekniske fags største udfordringer i de kommende år er at tiltrække den forholdsvis begrænsede talentmasse, der er i Danmark. Vi kommer i hård kamp om talenterne, og employer branding bliver ikke længere et nice-to-have, men et need-to-have. Det er et af branchens vigtigste fokuspunkter, som jeg allerede hos TIDLIGERE ARBEJDSGIVER havde fingrene

444 Read More »

393

Det måske allerbedste argument for at ansætte mig, er min indsigt i og forståelse for it-sikkerhed. Sikkerheden er forretningskritisk, og derfor må vi aldrig gå på kompromis med den. Lad os identificere informationsaktiver, sikringsforanstaltninger og vedligeholde risikostyringen på samtlige platforme sammen med leverandørerne. Til enhver tid.

393 Read More »

392

Det stærke it-projekt er først og fremmest fleksibelt, så vi til enhver tid kan tilpasse, udvide og forbedre enkelte elementer. Vel at mærke uden at hele korthuset ramler. Derfor er det så vigtigt, at vi stiller krav til underleverandører og samarbejdspartnere. Når vi indtænker agile krav i vores løbende dialog med leverandørerne, forbedrer vi vores

392 Read More »

391

Forvent at møde en projektleder, der både forstår og håndterer de uundgåelige dilemmaer mellem tid, økonomi og forandringsønsker. Selv de bedst gennemtænkte it-projekter støder ind i ønsker om forandringer i forhold til planerne. Det er udfordringer, som vi skal håndtere og forholde os aktivt til. Ellers risikerer vi, at økonomien eller tiden stikker af. Jeg

391 Read More »

390

Forvent at møde en teamleder med stærke lederkompetencer. Mange år som it- og supportleder har givet mig indsigt i og erfaring med, hvor vigtigt tillid og trivsel er for kvaliteten af vores arbejde. Jeg bakker op og byder ind, og mine teammedlemmer hjælper altid hinanden, fordi det er det naturligste i verden. Samtidig oplever jeg,

390 Read More »

389

Psykologisk tryghed er måske den allervigtigste parameter i en serviceorganisation. Trygge medarbejdere yder nemlig god service, fordi de tør bringe sig selv i spil. Når en medarbejder fejler – og det gør vi alle – lærer teamet kun af det, når vi deler erfaringen og finder løsningen i fællesskab. Det er sådan, jeg leder, og

389 Read More »

371

En god it-koordinator har først og fremmest forretningsforståelse og indsigt i, hvordan it-systemerne er forretningskritiske, og hvordan de tilfører værdi. Det er forudsætningen for, at hun kan levere varen, så den understøtter både strategi og mål. Det kan jeg. Jeg har den nødvendige indsigt, det nødvendige drive og de samarbejdsevner, der er nødvendige for at

371 Read More »

Scroll to Top