HR og personaleudvikling

504

Den gode leder er først og fremmest den kommunikator, der forstår at sætte en fælles retning. En retning, der betyder, at medarbejderne véd, hvad de skal gøre, når de støder på ukendte situationer. Det sparer tid og ressour-cer for alle, når vi har forventningsafstemt på forhånd. Jeg kan godt lide at tænke på mig selv […]

504 Read More »

445

Alt for mange virksomheder overinformerer hele organisationen. Konsekvensen er ofte for højt tidsforbrug og forvirrede medarbejdere. Hvis I ansætter mig som JOBTITEL, får I en rutineret HR-person, der ser kommunikation og HR som tæt forbundne discipliner. I den moderne organisation er det lige vigtigt at vide, hvem der skal vide noget, og hvem der ikke

445 Read More »

444

En af de tekniske fags største udfordringer i de kommende år er at tiltrække den forholdsvis begrænsede talentmasse, der er i Danmark. Vi kommer i hård kamp om talenterne, og employer branding bliver ikke længere et nice-to-have, men et need-to-have. Det er et af branchens vigtigste fokuspunkter, som jeg allerede hos TIDLIGERE ARBEJDSGIVER havde fingrene

444 Read More »

443

Gennem mine ANTAL år i HR har jeg arbejdet med langt de fleste af fagets facetter. Lige fra rekruttering og employer branding TIL det juridiske område. Jeg har arbejdet som leder, som konsulent og som hende, der lærer noget nyt hver dag. (Det gør jeg heldigvis stadig.) Jeg har lært HR fra bunden og op

443 Read More »

421

Det handler først og fremmest om motivation, når vi skal få vores kunders medarbejdere til konsekvent at følge retningslinjerne. Pisken er værdiløs, når vi skal skabe gode vaner. Det forstår jeg. Gennem de seneste 9 år har jeg arbejdet målrettet med at inspirere og motivere, og jeg ved, hvordan vi giver gode vaner videre, så

421 Read More »

411

God ledelsesrådgivning handler i høj grad om gennemslagskraft og evnen til at kommunikere sine budskaber på en måde, så de giver mening for kunden. Også dem, der ikke nødvendigvis er populære. Det kræver tyngde, det kræver sikkerhed, og det kræver, at vi i dén grad er i stand til at tale kundens sprog. Det står

411 Read More »

390

Forvent at møde en teamleder med stærke lederkompetencer. Mange år som it- og supportleder har givet mig indsigt i og erfaring med, hvor vigtigt tillid og trivsel er for kvaliteten af vores arbejde. Jeg bakker op og byder ind, og mine teammedlemmer hjælper altid hinanden, fordi det er det naturligste i verden. Samtidig oplever jeg,

390 Read More »

389

Psykologisk tryghed er måske den allervigtigste parameter i en serviceorganisation. Trygge medarbejdere yder nemlig god service, fordi de tør bringe sig selv i spil. Når en medarbejder fejler – og det gør vi alle – lærer teamet kun af det, når vi deler erfaringen og finder løsningen i fællesskab. Det er sådan, jeg leder, og

389 Read More »

379

Kompetenceudvikling kan være et stort skridt for en medarbejder. Barrieren kan fx være frygten for at føle sig dum eller bare det, at det er noget nyt. Derfor skal en god HR-konsulent også have fokus på motivation. Det er jeg bevidst om. Jeg er skarp til at kommunikere og sikrer, at medarbejderen kan se, at

379 Read More »

Scroll to Top