503
Læg dertil, at jeg tumler med de store drenge, hjælper de to stille piger ind i legen, spille spil med de helt små og møder alle i øjenhøjde, så har I et indtryk af, hvad I får, hvis I vælger at ansætte mig i ARBEJDSGIVER.
Læg dertil, at jeg tumler med de store drenge, hjælper de to stille piger ind i legen, spille spil med de helt små og møder alle i øjenhøjde, så har I et indtryk af, hvad I får, hvis I vælger at ansætte mig i ARBEJDSGIVER.
Arbejdet i en daginstitution kræver først og fremmest overskud. Overskud til at forstå børnene og deres sociale behov. Måske mangler de anerkendelse, måske mangler de varme og omsorg, eller måske mangler de motivationen til at lukke op og være sig selv. Det er måske det allerbedste argument for at ansætte mig. Jeg fokuserer på at
Børn skal trives allerede fra en tidlig alder, så de skaber tillidsbånd til omverdenen. Det kræver både leg og sjov men også stabilitet og omsorg. Jeg giver stabiliteten, og jeg finder mit indre legebarn frem og tumler gerne rundt. Både indendørs og udendørs. Selvfølgelig altid med den voksnes overblik og ansvarlighed. Sådan har det altid
Relationsdannelse er noget af det allervigtigste for et lille barn. Allerede fra fødslen udvikler barnet sig emotionelt via kontakten med sin mor – og på samme måde har de sociale relationer afgørende betydning i de følgende år. Barnet lærer hele tiden af andre – og det har med tiden stadigt større behov for at kunne
Børnehaven Loppehusets resultater i Helsingør Kommunes forældretilfredshedsundersøgelse fortæller mig om en børnehave, jeg bare VIL arbejde i. Når forældrene i så høj grad bakker op om en institution hænger det sammen med, at I lever op til værdigrundlaget og formår at formidle det til dem. Jeg er sikker på, at det er den rigtige vej,
Hvis I ansætter mig, får INSTITUTION en moden elev, der ved, hvor vigtigt det er at skabe en rolig og tillidsfuld stemning på stuen. En stemning, hvor relationer og en positiv omgangstone er lige så naturlige som den vilde leg.
Jeg er født i Danmark som barn af muslimske forældre. Derfor kender jeg alt til de udfordringer, det fører med sig at vokse op i en anden kulturkreds end den, et barn kender hjemmefra. Det viser sig allerede i daginstitutionerne og måske endnu mere i de første skoleår. Et af mine største ønsker som pædagogisk
Vi må aldrig glemme at inddrage de børn, der ellers ender med at lege for sig selv. Selv om man ikke ligefrem er fodboldstjerne i svøb eller pigen, der altid tager initiativerne, kan man godt finde en rolle i forhold til andre. Jeg lægger stor vægt på at minimere risikoen for, at nogle børn løber
Gruppedynamikken fortsætter med at være afgørende for børnenes fremtid. De lærer af andre, og de får viden om, hvordan vi agerer sammen med andre. Derfor er det så vigtigt, at vi som voksne er med til at sikre, at alle børn bliver en aktiv del af fællesskabet. En af mine styrker er netop, at jeg
Tiden med børnene er kostbar og altafgørende for deres tryghed, læring og udvikling, og derfor skal vi se muligheder i alle situationer. Jeg sætter en ære i at arbejde med den upåagtede faglighed. Det vil sige, at jeg ser læring i alle situationer – både måltider, garderobestunder og bleskift – højt, fordi jeg opfatter dem