gæsteserviceansvarlig

227

Læg dertil, at jeg er effektiv og får tingene til at ske, så har I et første indtryk af, hvad jeg byder ind med. Det allerbedste argument for at ansætte mig, er måske, at jeg er vant til at skifte fokus og opmærksomhed uden at miste tråden i det, jeg bliver afbrudt i. Det, ved

227 Read More »

228

Det er vigtigt for mig at understrege, at jeg repræsenterer alle i huset. Derfor kender jeg medarbejdernes humør og luner, og jeg behandler alle på den måde, der passer til dem. Man kan roligt sige, at nøgleordene i jobbet er overblik og menneskekendskab. Og så er jeg typen, der altid tilbyder min hjælp, når jeg

228 Read More »

232

Læg dertil, at jeg husker navne, kender alle, der har deres daglige gang i huset, og lynhurtigt fornemmer, hvordan gæsten helst vil behandles. Dér kommer min internationale baggrund og stærke sprogkundskaber mig til nytte. Kultur er nemlig individuelt, og ‘One size doesn’t fit all’. Alle skal have dén behandling, der passer til dem.

232 Read More »

223

Hemmeligheden bag den stærke event er – ud over indlysende faktorer som knofedt og handlekraft – relationer. Udadtil og indadtil. Jeg formår at være sammen med mennesker om at skabe kvalitetsoplevelser. Den slags oplevelser, der skaber smil og loyalitet, fordi de bliver siddende i bevidstheden hos vores gæster.

223 Read More »

225

Hvert eneste nye menneske, der træder ind i receptionen, danner sig lynhurtigt et indtryk af virksomheden. 10 sekunder tager det, så vender tommelfingeren enten op eller ned. Og dér bliver den. Det er måske det allerbedste argument for at ansætte mig som VIRKSOMHEDs nye serviceassistent. Jeg ved, hvor vigtigt førstehåndsindtrykket er, og jeg ved, hvordan

225 Read More »

226

Den gode receptionist er meget mere end et smilende ansigt. Hun er den, der får hverdagen til at hænge sammen i huset med sin indsigt i de enkelte medarbejdere og forståelse for deres ønsker og behov. Det er sådan, jeg arbejder. Jeg er vant til at have mange chefer, og jeg sætter en ære i

226 Read More »

147

Jobbet som receptionist er meget mere end “Velkommen til. Nu skal jeg sige, at du er kommet.” Afbrydelserne er pr. definition mange og varierede. Derfor er den gode receptionists spidskompetence evnen til at skifte retning midt i en opgave og vende tilbage med fuldt fokus. Det er sådan, jeg fungerer, og jeg aktiverer min on-

147 Read More »

144

God service og dermed kvalitet er meget mere end skinnende gulve og glatte senge. Det er også at holde ord og altid som minimum levere det, vi har aftalt. Fantastisk service – og dermed topkvalitet er, når vi gør den lille smule ekstra, som intet koster, men gør en forskel for både gæsterne. Lige præcis

144 Read More »

Scroll to Top