ungdomsuddannelser

381

God pædagogik i klasserummet handler om inddragelse og dialog. Fagligheden får styrke, når eleven relaterer sig til den. Når vi kombinerer det med en fast rammesætning i og gode relationer mellem lærer og elever, skaber vi et godt læringsmiljø. Gennem min solide erfaring fra ungdomsuddannelserne har jeg bragt udstråling og overskud i spil. Og så […]

381 Read More »

212

Butikselevens indstilling til skoleophold er i virkeligheden den allervigtigste succesfaktor for deres uddannelsesperioder. Lunkne elever får et lunkent udbytte, og det er et problem, når vi allerhelst vil sende spilkogende unge mennesker tilbage til arbejdsgiverne. Derfor er vores tilgang til læring og motivation så vigtig. Jeg arbejder aktivt med læringsstile og rammer plet i kommunikationen

212 Read More »

198

Unge vokser først og fremmest gennem sejre og anerkendelse – aldrig gennem nederlag. Det gælder især for STU-elever, der typisk alt for ofte har haft en oplevelse af ikke at slå til. Min erfaring med det felt har indebåret et hav af roller, og jeg har ageret i krydsfeltet mellem elever, psykologer, behandlere, sagsbehandlere, uddannelsesinstitutioner

198 Read More »

199

En god STU-beskæftigelseskonsulent véd, at modtagerrettet kommunikation er kernen i arbejdet. Når vi tager udgangspunkt i skolens, de unges, lærernes eller forældrenes ståsted og ønsker, gør vi det meget nemmere at formidle og synliggøre, hvor let det er at få de unge i arbejde. Det er helt centralt. Jeg taler, skriver og kommu-nikerer klart med

199 Read More »

200

Arbejdet med unge mennesker er meget mere end en traditionel voksen/ung-relation. Ungekonsulentens opgave er især at nå ind til den enkelte og få ham/hende til at føle sig set, hørt og frem for alt forstået. Det er forudsæt-ningen for at opbygge det rum, der skal til for at skabe udvikling. Sådan arbejder jeg. De seneste

200 Read More »

71

Den kreative og udviklende lærer går jævnligt nye veje i stedet for at følge de nedtrampede stier. Udbyttet bliver mere kreativitet og en mere levende undervisningssituation til gavn for alle. Sådan er jeg, og det er en af de gode grunde til, at I hellere må ringe til mig på telefon xx xx xx xx.

71 Read More »

33

Det skal være en god oplevelse at komme ind på kontoret. Uanset om man er en usikker elev, en forvirret lærer eller en vred forælder. Den gode skolesekretær smiler, lytter og tager hånd om den problematik, der er grunden til besøget. Det gør jeg – selvfølgelig altid med et smil. Min lange erfaring fra skoleområdet

33 Read More »

Scroll to Top