organisationsudvikling

504

Den gode leder er først og fremmest den kommunikator, der forstår at sætte en fælles retning. En retning, der betyder, at medarbejderne véd, hvad de skal gøre, når de støder på ukendte situationer. Det sparer tid og ressour-cer for alle, når vi har forventningsafstemt på forhånd. Jeg kan godt lide at tænke på mig selv […]

504 Read More »

476

Vejen til fællesskab går først og fremmest igennem følelsen af merværdi ved samarbejdet. Når vi viser, at målsætningerne er i sigte, og samtidig tydeliggør fremdrift og synergieffekter, øger vi incitamentet til at gå all-in. Sammen. Det har jeg vist stærke resultater med. Jeg har indgående erfaring fra stat, region og kommuner med at få forskellige

476 Read More »

445

Alt for mange virksomheder overinformerer hele organisationen. Konsekvensen er ofte for højt tidsforbrug og forvirrede medarbejdere. Hvis I ansætter mig som JOBTITEL, får I en rutineret HR-person, der ser kommunikation og HR som tæt forbundne discipliner. I den moderne organisation er det lige vigtigt at vide, hvem der skal vide noget, og hvem der ikke

445 Read More »

443

Gennem mine ANTAL år i HR har jeg arbejdet med langt de fleste af fagets facetter. Lige fra rekruttering og employer branding TIL det juridiske område. Jeg har arbejdet som leder, som konsulent og som hende, der lærer noget nyt hver dag. (Det gør jeg heldigvis stadig.) Jeg har lært HR fra bunden og op

443 Read More »

206

God ledelse er synlig ledelse og indebærer åbenhed, tillid og dialog. Den gode leder inkluderer, delegerer og kommunikerer, så budskabet når helt ud i krogene, i. På den måde når vi de bedste resultater. Min ledelsesfilo-sofi er anerkendende, og jeg ser det som min vigtigste opgave at skabe ejerskab hos medarbejdere og elever. Det er

206 Read More »

170

Videndeling burde være en central del af alle socialfaglige uddannelser. Kun når vi aktivt deler vores erfaringer og indsigter, styrker vi organisationen. Jeg sætter en ære i, at vi hele tiden bygger oven på den fælles viden – og jeg faciliterer, at det sker. Både når vi lærer af succeser og af fejl. Det kræver

170 Read More »

165

De fleste – både børn og forældre – oplever samværssituationen er som kunstig. Relationen er mange gange begrænset, og i de fleste tilfælde er deltagerne i samværet anspændte. Derfor er det så centralt, at vi både skaber tryghed og viser respekt for, hvor børn og forældre befinder sig. Jeg sætter en ære i at støtte

165 Read More »

162

Hvis I ansætter mig, får Idrætshuset en direktør, der ved, hvor vigtigt det er, at vi konstant udvikler os og følger med tiden. Jeg kender markedet, og jeg kender kunderne. Vi skal være attraktive – ikke mindst ved at være gode til at kommunikere, hvad vi leverer, og hvor vi er på vej hen. Synlighed

162 Read More »

159

Forvent at møde en Sektorchef, som sikrer en fast mødestruktur i teamet. Udbyttet er plads til såvel opda-teringer og videndeling som til det vigtige socialkollegiale element. Det er afgørende for mig at udføre den daglige ledelse med respekt for den enkeltes autonomi. Jeg er en passioneret teamleder og sparringspart-ner for den enkelte – Altid med

159 Read More »

153

Jeg tør tage den svære samtale, og jeg er den, der træder til, når der er konflikter i luften, så vi alle sammen kommer ud af situationen på en god måde. Det er en evne, jeg har brugt ved mange lejligheder. Både som formand for Studenterklubben, som praktikant på Coventry School of Tech og som

153 Read More »

Scroll to Top