coaching og karrierevejledning

481

Ørerne er måske vores allervigtigste redskab i arbejdet med målgruppen. Det er essentielt, borgeren føler, at han/hun føler sig lyttet til, forstået og taget alvorligt. Det er forudsætningen for at opbygge en relation, hvor de betragter jobcentermedarbejderen som en medspiller i stedet for en modspiller. Lige præcis dét er måske det allerbedste argument for at […]

481 Read More »

482

Empowerment lyder langt hen ad vejen som et psykologisk buzzword, men det er i virkeligheden det, der er kernen af arbejdet med de borgere, vi arbejder med. Vi skal finde og udvikle de styrker og muligheder, borgerne har, så de er i stand til selv at tage del i ansvaret for at skabe deres egen

482 Read More »

372

Den gode samtale handler om meget mere end regler og myndighed. Den starter med mennesker, der mødes og fatter gensidig tillid og sympati. Det er centralt, når vi skal kombinere myndighedsrollen med den coachende tilgang. Jeg sætter en ære i at gøre det på en måde, så jeg skaber gode og positive medlemsoplevelser. Det har

372 Read More »

373

Når vi skal fastholde studerende og de nye akademikere i a-kassen/fagforeningen, vægter forståelsen for målgruppen højt. Den nye generation forventer en helt anden anerkendelse og lydhørhed, og mange gange er det superrelevant at give dem en ekstra hånd, så de føler sig trygge. Det giver jeg. Ikke mindst fordi jeg er en rutineret klinisk vejleder/praktikvejleder

373 Read More »

374

Uanset om der er tale om en trivselssamtale, en rådighedsvurdering eller karriererådgivning, har medlemmet krav på at mærke, at konsulenten er der for hans/hendes skyld. Ikke omvendt. Selvfølgelig har vi også myndigheds-hatten på, men hvis ellers ørerne og nærværet er med i samtalen, når vi som regel målet. Det er sådan, jeg rådgiver og coacher.

374 Read More »

Scroll to Top