Specialpædagog

246

Kombinationen af udfordrede og/eller følsomme børn og skiftende arbejdspladser kræver noget ekstra. Især evnen til at møde andre åbent og til lynhurtigt at skabe den rapport, der er grundlaget for resultater. En af mine helt store personlige styrker er relationen til både børn og voksne. Jeg skaber tillid, og jeg skaber udviklingsrum.

246 Read More »

198

Unge vokser først og fremmest gennem sejre og anerkendelse – aldrig gennem nederlag. Det gælder især for STU-elever, der typisk alt for ofte har haft en oplevelse af ikke at slå til. Min erfaring med det felt har indebåret et hav af roller, og jeg har ageret i krydsfeltet mellem elever, psykologer, behandlere, sagsbehandlere, uddannelsesinstitutioner

198 Read More »

110

Arbejdet med tempofyldte drenge i specialklasserne har lært mig at holde hovedet koldt under larmende og uventede situationer. Min rolige personlighed gør det muligt at trives i specialklasserne. Jeg bliver på ingen måde stresset af larmende situationer, eller når eleverne prikker til og tester én i alle tænkelige situationer. Med det sagt, kan jeg selv

110 Read More »

67

En god småbørnspædagog forstår, hvordan man angriber alle de svære følelser, børn står med, når de bliver fjernet fra deres forældre, eller andre sociale katastrofer rammer deres liv. Hun italesætter situationen og dermed hjælpe til, at barnet kommer videre i sit liv på en god måde. Det kan jeg. Jeg har flere gange kørt succesfulde

67 Read More »

25

Kvistgårdsskolen gør det godt. Jeres fokus på at samle de svageste elever op, når de snubler, er både sympatisk og nødvendig. Med min baggrund som specialpædagog er jeg den, der gør en forskel for de børn, som systemet før har tabt. Jeg ønsker brændende at være en del af arbejdet med at løfte eleverne og

25 Read More »

Scroll to Top