Journalist

217

En af de allervigtigste egenskaber for en god tekstforfatter er evnen til at kende sin målgruppe og skrive di-rekte til den. Det er nytteløst at bruge fagfolkenes sprog, når vi skriver til lægfolk. De keder sig lynhurtigt, og alle falder uvægerligt fra. En af mine forcer er evnen til at gøre specialistsproget forståeligt for ikke-fagfolk.

217 Read More »

59

God søgemaskineoptimering er meget mere end ind- og udgående links. I dag er indholdet og brugeroplevelsen langt vigtigere. Eller med andre ord: værdi, engagement og aktivering er det, der rokker båden, så vi ender på side 1. Som uddannet journalist med praktik og arbejde på Ekstra-Bladet ved jeg nøjagtigt, hvad der skaffer klik, og hvad

59 Read More »

63

En god rejseskribent sænker pulsen, er til stede i nuet og mærker efter, før hun begynder at skrive sin tekst. Hun indpoder drømmen i læseren, så det står lysende klart, hvor varmt, venligt og ualmindelig lækkert, det var at være i f.eks. Incekum. Sådan er jeg, og derfor skal I ansætte mig som Nazars nye

63 Read More »

38

Vejen til læsernes interesse går gennem deres hjerter. Uanset om vi skriver om kæledyr, slankekure, lækker mad eller design, er passion nøgleordet. De mærker, at jeg er nøjagtigt lige så vild med Andre Rieu som de selv, og at vi deler engagementet. Det er måske det allerbedste argument for at ansætte mig som Aller Medias

38 Read More »

43

Fremtidens journalist tænker data ind i sine historier. Hun ser historier i datasæt og formidler fundene, så lige præcis vores læsere føler sig inddraget. Det magter jeg, og datadrevet journalistik er genvejen til de vildeste historier, fordi vi får adgang til flere og flere data. Jeg elsker at stikke snuden i databaser og har evnen

43 Read More »

30

Det moderne medie tænker nyt og gør op dogmerne om stofvalg og -prioritering. Traditionelt har journalistik været alt for afsenderorienteret, og nu er tiden inde til at satse benhårdt på læserrelevans. Jeg kender investorerne bedre end de fleste, og jeg ved, hvad de vil have. Derfor kan jeg føre Investormagasinet gennem de kommende år med

30 Read More »

28

God journalistik behøver ikke nødvendigvis have et fjendtligt udgangspunkt. Det behøver heller ikke være mikrofonholderi. Det er nødvendigt at kende balancen mellem det kritiske og det re-spektfulde. Sådan arbejder jeg – og jeg skaber langvarige relationer til kilderne. De hverken frygter eller elsker mig, og resultatet er gode, velunderbyggede artikler.

28 Read More »

Scroll to Top