Uddannelsesvejledning

203

Det måske allerbedste argument for at ansætte mig er min evne til at kombinere rollerne: Dels som den fortrolige, som den unge tør være ærlig og åben over for, dels den voksne, som træder i karakter på en både sikker og understøttende måde. Udbyttet er en dialog, der indgyder tillid og respekt. Det har jeg […]

203 Read More »

204

Der er gode dage, og der er dårlige, så tålmodighed er en dyd. Jeg viser, at jeg er til stede uanset den unges humør og andre benspænd. Det er essentielt, at vi hjælper den unge med at opbygge struktur i hverdagen og at overholde aftaler. Det giver pote. Jeg har let ved at etablere virksomhedskontakt

204 Read More »

201

Empowerment er måske et lidt slidt udtryk inden for vores arbejdsområde, men det ændrer ikke på, at det er dybt relevant. Mit allervigtigste fokus som ungekonsulent er at gøde jorden, så planten vokser sig stærk nok til på sigt selv at håndtere uddannelsen, jobbet, hverdagen, økonomien og andre udfordringer. Jeg ser mig selv som ressourceperson,

201 Read More »

202

Pulsens metode med ungeforløb i hold rammer plet. Mange med diagnoser holder sig meget for sig selv, men i de rigtige rammer profiterer de af holdundervisning og det sociale på deres egen måde. Dén indsats vil jeg vanvittigt gerne være en del af. Jeg tror på den anerkendende tilgang og på at være ægte til

202 Read More »

154

Ungemålgruppen stiller helt særlige krav til vores formidling og relation til borgerne. Vi skal først og fremmest glemme ‘synd for’-tilgangen og agere professionelt i relationen – men altid kombinere empati med de uomgængelige rammer, som vi arbejder under. Jeg lægger vægt på at skabe et positivt forhold med den forståelse, at det er mig, der

154 Read More »

Scroll to Top