skoleledelse

459

Trivsel, sund kost og motion er springbrættet for læring. Sådan er det – og det er vores ansvar at sikre, at vilkårene er til stede. Når de er det, farer resultaterne også op ad trappen, for børn vil gerne lære. Sådan lyder min filosofi, og jeg arbejder målrettet på at udvikle børn, der blomstrer gennem […]

459 Read More »

460

Den gode underviser kender sine elever, og hun ved, hvor hun har dem. Hver dag. Det er en essentiel del af sikre, at alle føler sig set, hørt og forstået. Udbyttet er trivsel og et højere selvværd. Det arbejder jeg målrettet med ved at scanne mine elever, straks jeg træder ind i klassen. På den

460 Read More »

461

SKOLE gør det godt. Jeres fokus på at løfte de svageste elever er bemærkelsesværdigt. Ikke mindst fordi I formår at udfordre den modsatte ende af klassehierakiet samtidig. Det er lige præcis det, folkeskolen skal kunne, og det er noget, jeg vanvittigt gerne vil være en del af.

461 Read More »

424

Et godt børne- og ungeliv er den korteste vej til et godt voksenliv. Indsatsen er et hele og udgør en vital grundsten i tilværelsen. Alle delelementerne – dagtilbud, skole og ungdomsuddannelse – er afgørende og skal forbindes til en fælles indsats. Mennesket ved roret skal have overblik og skabe sammenhæng. Det kan jeg. Jeg har

424 Read More »

425

Hvis folkeskolen skal være det naturlige valg for størstedelen af en årgang, er det nødvendigt, at vi udfordrer specialområdet. Det er et udtryk for et misforhold mellem børnene og deres dagtilbud og skoler, når børn i stigende grad ekskluderes. Der er et stort vækstpotentiale i mellemformerne mellem almen- og specialundervisning. Jeg er optaget af udviklingen

425 Read More »

410

Generelt tror jeg på samtalen og fælles udvikling med udgangspunkt i vores erfaringer med og viden om målgruppen. Når vi skaber forpligtende fællesskaber på tværs af afdelingerne og sætter ord på vores kerneopgave, bliver vi alle sammen stærkere – til glæde for skolen i almindelighed og for eleverne i særdeleshed. Jeg sætter en ære i,

410 Read More »

206

God ledelse er synlig ledelse og indebærer åbenhed, tillid og dialog. Den gode leder inkluderer, delegerer og kommunikerer, så budskabet når helt ud i krogene, i. På den måde når vi de bedste resultater. Min ledelsesfilo-sofi er anerkendende, og jeg ser det som min vigtigste opgave at skabe ejerskab hos medarbejdere og elever. Det er

206 Read More »

3

En teambaseret organisation kræver frem for alt, at ledelsen er tydelig i sin kommunikation og tilbyder teams støtte og ressourcer. Typisk kræver det kompetenceudvikling inden for teamplanlægning og -samarbejdsfærdigheder. Som uddannet lærer kender jeg til problematikkerne – og løsningerne – fra skoleområdet, hvor den teambaserede organisation har været i brug længe. Den medfører udfordringer, men

3 Read More »

Scroll to Top