kommunikation

311

Når vi skal skabe synergi i et team, er det først og fremmest nødvendigt, at hele gruppen åbner sindet og river sig fri af gamle begrænsninger. I brainstormingsituationen indtager jeg ofte en lyttende rolle. Jeg analyserer på, hvad andre siger og byder ind, når jeg kan mærke, at mit input kan tilføre noget positivt. Det

311 Read More »

291

Timelange forelæsninger taber terræn i disse år, fordi de kræver enorm koncentration og dermed motivation hos tilhørerne/deltagerne/kursisterne/eleverne/de studerende. Ellers falder de fra – og så er undervisningen i bedste fald ligegyldig. Jeg gør det anderledes: Min erfaring fra egen undervisning er, at svarene ofte er i plenum blandt deltagerne. Derfor er min stil lyttende, faciliterende

291 Read More »

242

Arbejdet i et ledelsessekretariat varierer fra spændende politiske opgaver til det grundlæggende rugbrødsarbejde, der er forudsætningen for, at det hele fungerer. Jeg kan både skrive et overbevisende brev til Folketingets trafikudvalg, vedligeholde medlemsdatabasen og lave kaffe. Og vigtigst af alt: Jeg gør det hele med lige stor fornøjelse. Og er der en sjælden gang en

242 Read More »

255

Forvent at møde en positiv og selvledende medarbejder, der har helt styr på fagligheden. Det er vigtigt for mig at være del af et team, hvor vi altid bakker op om hinanden og arbejder sammen for at nå vores mål. En af mine helt store styrker er at tilegne mig viden og at videreformidle den

255 Read More »

241

En god PA er meget mere end sekretær. Hun er også direktørens forlængede arm og den, der sorterer i dagens mange henvendelser ud fra sin viden om såvel organisationens som direktørens egne værdier og præferencer. Sådan er jeg. Når vi har lært hinanden godt at kende (på forholdsvis kort tid, selvfølgelig), er det min naturlige

241 Read More »

217

En af de allervigtigste egenskaber for en god tekstforfatter er evnen til at kende sin målgruppe og skrive di-rekte til den. Det er nytteløst at bruge fagfolkenes sprog, når vi skriver til lægfolk. De keder sig lynhurtigt, og alle falder uvægerligt fra. En af mine forcer er evnen til at gøre specialistsproget forståeligt for ikke-fagfolk.

217 Read More »

218

Alt for mange virksomheder og organisationer glemmer at indføre såvel grafiske som sproglige retningslinjer for deres kommunikation. Både internt og eksternt. Vi skal udforme en kommunikationspolitik, der ikke bare fastsætter sproglige retningsgivere, men også en designmanual, så alt materiale får et ensrettet og målrettet indtryk. Kunder og andre interessenter skal kunne genkende VIRKSOMHEDs stil og

218 Read More »

205

Jeg har de sidste mange år fulgt Kulturhuset tæt. Det er et levende hus med fantastiske arrangementer, der tilgodeser alle målgrupper. Det inspirerer, og derfor skal jeg med ombord. Hvis jeg kommer med i teamet, bidrager jeg med min store viden inden for markedsføring og personaleledelse. Jeg har styr på at holde et kontor kørende,

205 Read More »

Scroll to Top