HR og personale

380

En god kontorassistent er frem for alt systematisk og har styr på tingene. Især hos et certificeringsbureau. Hvis tingene skrider hos hende, skrider de let for resten af virksomheden, og det går ud over både effektivitet og kvalitet. For mig er det naturligt, at der er orden omkring mig. Både i mit hoved og på […]

380 Read More »

376

Forvent at møde en rutineret elev, der har rig erhvervserfaring, som går positivt til opgaver og direkte til mennesker. Alt sammen evner, som jeg glæder mig til at bringe i spil i Norddjurs. Jeg ved præcis, hvad det vil sige at være elev og er fuldstændig klar over, hvem der spidser ører, henter kaffe og

376 Read More »

375

Den gode kontorelev er først og fremmest den, der møder nysgerrigt op, løser sine opgaver og byder ind, hvis en kollega har brug for hjælp. Hun er engageret og går løsningsorienteret ind i alle opgaver, fordi hun ved, at det er vejen til at blive klogere. Det er sådan, jeg er skruet sammen oppe i

375 Read More »

347

Frontmedarbejderens allervigtigste værktøj er ørerne. Han lytter, spørger ind og forstår, hvordan vi bedst håndterer lige præcis dén borger, der kontakter os. Der er forskel på fisk, og derfor er det vigtigt, at vi giver borgeren følelsen af at blive hørt og anerkendt for den usikkerhed eller de behov, han/hun har. Det er sådan, jeg

347 Read More »

346

Hvis I ansætter mig, får AFDELING en administrativ medarbejder, der først og fremmest er tydelig, motiverende og lyttende. Jeg elsker at arbejde – uanset om jeg laver registrerer eller arkiverer, forklarer regler, hjælper en kollega eller laver kaffe til hele kontoret. Jeg har overblik, følger koncepter og regler og har det allerbedst, når jeg gør

346 Read More »

345

God administration handler i virkeligheden allermest om kommunikation. Når vi kommunikerer positivt og konstruktivt til samarbejdspartnere og medarbejdere, opbygger vi også forbindelser, som altid er med til at lette arbejdet. For alle. En af mine kerneværdier er til enhver tid at hjælpe andre og byde ind, når det er muligt. Udbyttet er stærkere relationer –

345 Read More »

344

En administrativ medarbejders vigtigste kompetence er måske evnen til at skifte spor. Når dagsplanen ændrer sig, eller når vi får en hasteopgave ind fra venstre, skal vi være i stand til at løse den uden slinger. Og endnu vigtigere: Vende tilbage til det, vi sad med, uden at miste tråden. Det er en af mine

344 Read More »

234

En god planlægger i en mellemstor kommune behersker mangfoldigheden. Hun reagerer med nærvær, når der pludselig dukker en borger op, og hun forklarer sig sikkert, når hun er til møde med politikerne. Det magter jeg. Jeg agerer hjemmevant i forskellige situationer, trives med forskellige opgaver og kommunikerer let med alle faggrupper.

234 Read More »

215

Det sammensatte ord ‘voksenelev’ stiller krav om modenhed og viden (voksen) OG om respekt for rollen som “yngste mand” på kontoret (elev). Jeg er helt med på, at jeg både skal yde en indsats og byde ind på en kvalificeret måde, og at jeg skal være klar til lidt af hvert. Det er eleven, der

215 Read More »

155

Den økonomiske sagsbehandlers måske allervigtigste redskab er en struktureret og organiseret tilgang til opgaverne. Når de kommer i en lind strøm fra flere forskellige retninger, er evnen til at prioritere dem ud fra rationelle faktorer nødvendig. Den evne har jeg. Gennem mit engagement i foreningslivet og lokalsamfundet på Odsherred, har jeg lært mig selv altid

155 Read More »

Scroll to Top