HR og kompetenceudvikling.

436

UDDANNELSESINSTITUTION udfører en vigtig opgave i forhold til opkvalificeringen af borgerne i området. Og I gør det godt. Jeg er f.eks. imponeret over, hvordan I har ? ? ? Jeg ønsker brændende at blive en del af en organisation, der styrker det område, jeg bor og føler mig hjemme i. Det blev jeg endnu mere […]

436 Read More »

410

Generelt tror jeg på samtalen og fælles udvikling med udgangspunkt i vores erfaringer med og viden om målgruppen. Når vi skaber forpligtende fællesskaber på tværs af afdelingerne og sætter ord på vores kerneopgave, bliver vi alle sammen stærkere – til glæde for skolen i almindelighed og for eleverne i særdeleshed. Jeg sætter en ære i,

410 Read More »

404

Grund- og efteruddannelsesområdet fungerer under regler og lovgivning, der ustandseligt tilpasses og fortolkes. Det kræver en ledelse, der formår at være på forkant med reglerne, og som kan forstå og agere under komplicerede regler. Kun på den måde kan vi drive en moderne uddannelsesinstitution, som udvikler sig, og som samtidig evner at positionere sig i

404 Read More »

291

Timelange forelæsninger taber terræn i disse år, fordi de kræver enorm koncentration og dermed motivation hos tilhørerne/deltagerne/kursisterne/eleverne/de studerende. Ellers falder de fra – og så er undervisningen i bedste fald ligegyldig. Jeg gør det anderledes: Min erfaring fra egen undervisning er, at svarene ofte er i plenum blandt deltagerne. Derfor er min stil lyttende, faciliterende

291 Read More »

255

Forvent at møde en positiv og selvledende medarbejder, der har helt styr på fagligheden. Det er vigtigt for mig at være del af et team, hvor vi altid bakker op om hinanden og arbejder sammen for at nå vores mål. En af mine helt store styrker er at tilegne mig viden og at videreformidle den

255 Read More »

213

Den gode underviser kender sit stof, formidler det klart og sikrer, at eleverne får udbytte. Den fantastiske underviser skaber ejerskab til og forståelse for stoffet ved at perspektivere det i forhold til elevernes hverdag. Uanset om vi taler [FAG], [KOMPETENCE] eller [EMNE], skal det give klar mening for eleven. Motivationen betyder alt, og den sikrer

213 Read More »

214

Vores allervigtigste opgave som erhvervsskole er, at vi skaber oplevet værdi. Både for eleven og for arbejdsgiveren. Det er centralt, at begge parter mærker forandringen, og at der er udbytte i form af gladere kunder, større omsætning og højere dækningsbidrag. Jeg har altid sat en ære i at sætte målbare mål, evaluere og optimere min

214 Read More »

Scroll to Top