borgerservice

399

“Hun ser mig, og hun behandler mig godt,” skal helst være den allerførste tanke, en borger får, når han/hun henvender sig til Borgerservice. Mange kommer fra lande, hvor de er vant til negative oplevelser. Jeg sætter en ære i, at vi giver nye borgere et positivt og servicemindet indtryk af det offentlige, så de får […]

399 Read More »

400

Udlændingestyrelsen gør det godt. Jeg er f.eks. imponeret over Nyidanmark.dk. Siden er logisk opbygget og nem at finde rundt i. Det er en fornøjelse at se en offentlig hjemmeside, der er tænkt igennem med brugervenlighed for øje. Når sprogkundskaberne mangler, kan det alligevel være lidt af et forhindringsløb, og jeg håber, at I giver mig

400 Read More »

401

Mødet med borgeren er mødet med en kunde. Uanset hvor triviel – eller indviklet – henvendelsen er, skal vi tage den seriøst, lytte og anerkende behovet for hjælp, før vi japper igennem en løsning. Den tid og den empati, vi investerer, kommer mangefold tilbage. En af mine store styrker er evnen til at fornemme, hvor

401 Read More »

377

Arbejdet i en kommune betyder at arbejde for og med borgere. Det kræver kommunikationsevner og en forståelse for at yde service på et højt niveau, samtidig med at vi navigerer i borgernes forskellige behov og forventninger. Det er sådan, jeg fungerer. Service er en vigtig ingrediens i DIT NAVN. Som kommunalt ansatte er vi der

377 Read More »

151

Vores måske fornemste opgave i en kommunal administration er at lytte. Uanset om det er kolleger, borgere eller ledere, der møder udfordringer, er det centralt, at vi viser, at vi interesserer os og forstår deres situation. Når vi lytter aktivt og agerer empatisk, føler mennesker sig mødt. Det sætter jeg en ære i. Jeg har

151 Read More »

Scroll to Top