social- og handicapområdet

425

Hvis folkeskolen skal være det naturlige valg for størstedelen af en årgang, er det nødvendigt, at vi udfordrer specialområdet. Det er et udtryk for et misforhold mellem børnene og deres dagtilbud og skoler, når børn i stigende grad ekskluderes. Der er et stort vækstpotentiale i mellemformerne mellem almen- og specialundervisning. Jeg er optaget af udviklingen […]

425 Read More »

357

I virkeligheden handler daglig koordinering af evnen til at skabe relationer. Den hurtige relation til en nervøs patient – og den langvarige til kollegerne. Uanset hvor stærke planer vi laver, opstår der uventede situationer, konflikter og huller, når vi driver en sårbar operation. Det er dér, evnen til at finde ekstra ressourcer har værdi. Det

357 Read More »

340

Hvis vi skal gøre os attraktive som uddannelsesinstitution, skal vi være gode til at finde og fortælle de gode historier. Lad os råbe op om Rikke, der er ordblind som en muldvarp, men alligevel fik lærepladsen hos TOPVIRKSOMHED, og om Mikkel, der har ADHD, men alligevel afsluttede med bronzemedalje. Lad os vise, at det ér

340 Read More »

Scroll to Top