socialrådgiver

517

Hvis I ansætter mig, får JOBCENTER KOMMUNE/ARBEJDSGIVER en virksomhedskonsulent, der brænder for at hjælpe på integrations- og uddannelsesområdet og tør udfordre fordommene om udsatte boligområder. Jeg har styr på det faglige (love, regler, politikker), har nok robusthed til at håndtere konflikter og er lidt af en strukturfreak. Forvent, at jeg tager initiativ i form af […]

517 Read More »

516

Som beboer i et udsat boligområde (ANTAL år i OMRÅDE) har jeg et klart billede af området og de kulturelle miljøer / hjem, de tungeste unge kommer fra. Det gør, at jeg med afsæt i deres kulturelle baggrund kan motivere dem og være brobygger til de relevante systemer.

516 Read More »

515

Vores opgave er at give MÅLGRUPPE de bedste forudsætninger for at lykkes i job/uddannelse. Sådan at indsatsen både er motiverende, kriminalitets – og radikaliseringsforebyggende, og skaber det ønskede resultat. Det kræver indsigt og engagement for at lykkes i arbejdet med de unge mænd. Det er dér, jeg kommer ind i billedet. Som BAGGRUND har jeg

515 Read More »

482

Empowerment lyder langt hen ad vejen som et psykologisk buzzword, men det er i virkeligheden det, der er kernen af arbejdet med de borgere, vi arbejder med. Vi skal finde og udvikle de styrker og muligheder, borgerne har, så de er i stand til selv at tage del i ansvaret for at skabe deres egen

482 Read More »

481

Ørerne er måske vores allervigtigste redskab i arbejdet med målgruppen. Det er essentielt, borgeren føler, at han/hun føler sig lyttet til, forstået og taget alvorligt. Det er forudsætningen for at opbygge en relation, hvor de betragter jobcentermedarbejderen som en medspiller i stedet for en modspiller. Lige præcis dét er måske det allerbedste argument for at

481 Read More »

401

Mødet med borgeren er mødet med en kunde. Uanset hvor triviel – eller indviklet – henvendelsen er, skal vi tage den seriøst, lytte og anerkende behovet for hjælp, før vi japper igennem en løsning. Den tid og den empati, vi investerer, kommer mangefold tilbage. En af mine store styrker er evnen til at fornemme, hvor

401 Read More »

400

Udlændingestyrelsen gør det godt. Jeg er f.eks. imponeret over Nyidanmark.dk. Siden er logisk opbygget og nem at finde rundt i. Det er en fornøjelse at se en offentlig hjemmeside, der er tænkt igennem med brugervenlighed for øje. Når sprogkundskaberne mangler, kan det alligevel være lidt af et forhindringsløb, og jeg håber, at I giver mig

400 Read More »

399

“Hun ser mig, og hun behandler mig godt,” skal helst være den allerførste tanke, en borger får, når han/hun henvender sig til Borgerservice. Mange kommer fra lande, hvor de er vant til negative oplevelser. Jeg sætter en ære i, at vi giver nye borgere et positivt og servicemindet indtryk af det offentlige, så de får

399 Read More »

378

De elever og studerende, vi har med at gøre, støder ofte på vanskeligheder undervejs i uddannelsen. Derfor er det essentielt, at vi skaber et individuelt pædagogisk klima til hver enkelt. Det gælder også under vanskelige samtaler, der ofte indeholder en lurende konflikt mellem parterne. Jeg formår at skabe lydhørhed, så magtforholdet bliver så lige som

378 Read More »

377

Arbejdet i en kommune betyder at arbejde for og med borgere. Det kræver kommunikationsevner og en forståelse for at yde service på et højt niveau, samtidig med at vi navigerer i borgernes forskellige behov og forventninger. Det er sådan, jeg fungerer. Service er en vigtig ingrediens i DIT NAVN. Som kommunalt ansatte er vi der

377 Read More »

Scroll to Top