inklusionsmedarbejder

269

Relationsdannelse er noget af det allervigtigste for et lille barn. Allerede fra fødslen udvikler barnet sig emotionelt via kontakten med sin mor – og på samme måde har de sociale relationer afgørende betydning i de følgende år. Barnet lærer hele tiden af andre – og det har med tiden stadigt større behov for at kunne […]

269 Read More »

270

Gruppedynamikken fortsætter med at være afgørende for børnenes fremtid. De lærer af andre, og de får viden om, hvordan vi agerer sammen med andre. Derfor er det så vigtigt, at vi som voksne er med til at sikre, at alle børn bliver en aktiv del af fællesskabet. En af mine styrker er netop, at jeg

270 Read More »

271

Vi må aldrig glemme at inddrage de børn, der ellers ender med at lege for sig selv. Selv om man ikke ligefrem er fodboldstjerne i svøb eller pigen, der altid tager initiativerne, kan man godt finde en rolle i forhold til andre. Jeg lægger stor vægt på at minimere risikoen for, at nogle børn løber

271 Read More »

272

Jeg er født i Danmark som barn af muslimske forældre. Derfor kender jeg alt til de udfordringer, det fører med sig at vokse op i en anden kulturkreds end den, et barn kender hjemmefra. Det viser sig allerede i daginstitutionerne og måske endnu mere i de første skoleår. Et af mine største ønsker som pædagogisk

272 Read More »

273

Hvis I ansætter mig, får INSTITUTION en moden elev, der ved, hvor vigtigt det er at skabe en rolig og tillidsfuld stemning på stuen. En stemning, hvor relationer og en positiv omgangstone er lige så naturlige som den vilde leg.

273 Read More »

287

Børnehaven Loppehusets resultater i Helsingør Kommunes forældretilfredshedsundersøgelse fortæller mig om en børnehave, jeg bare VIL arbejde i. Når forældrene i så høj grad bakker op om en institution hænger det sammen med, at I lever op til værdigrundlaget og formår at formidle det til dem. Jeg er sikker på, at det er den rigtige vej,

287 Read More »

246

Kombinationen af udfordrede og/eller følsomme børn og skiftende arbejdspladser kræver noget ekstra. Især evnen til at møde andre åbent og til lynhurtigt at skabe den rapport, der er grundlaget for resultater. En af mine helt store personlige styrker er relationen til både børn og voksne. Jeg skaber tillid, og jeg skaber udviklingsrum.

246 Read More »

247

Tiden med børnene er kostbar og altafgørende for deres tryghed, læring og udvikling, og derfor skal vi se muligheder i alle situationer. Jeg sætter en ære i at arbejde med den upåagtede faglighed. Det vil sige, at jeg ser læring i alle situationer – både måltider, garderobestunder og bleskift – højt, fordi jeg opfatter dem

247 Read More »

110

Arbejdet med tempofyldte drenge i specialklasserne har lært mig at holde hovedet koldt under larmende og uventede situationer. Min rolige personlighed gør det muligt at trives i specialklasserne. Jeg bliver på ingen måde stresset af larmende situationer, eller når eleverne prikker til og tester én i alle tænkelige situationer. Med det sagt, kan jeg selv

110 Read More »

Scroll to Top