HR-udviklingskonsulent

443

Gennem mine ANTAL år i HR har jeg arbejdet med langt de fleste af fagets facetter. Lige fra rekruttering og employer branding TIL det juridiske område. Jeg har arbejdet som leder, som konsulent og som hende, der lærer noget nyt hver dag. (Det gør jeg heldigvis stadig.) Jeg har lært HR fra bunden og op […]

443 Read More »

404

Grund- og efteruddannelsesområdet fungerer under regler og lovgivning, der ustandseligt tilpasses og fortolkes. Det kræver en ledelse, der formår at være på forkant med reglerne, og som kan forstå og agere under komplicerede regler. Kun på den måde kan vi drive en moderne uddannelsesinstitution, som udvikler sig, og som samtidig evner at positionere sig i

404 Read More »

291

Timelange forelæsninger taber terræn i disse år, fordi de kræver enorm koncentration og dermed motivation hos tilhørerne/deltagerne/kursisterne/eleverne/de studerende. Ellers falder de fra – og så er undervisningen i bedste fald ligegyldig. Jeg gør det anderledes: Min erfaring fra egen undervisning er, at svarene ofte er i plenum blandt deltagerne. Derfor er min stil lyttende, faciliterende

291 Read More »

212

Butikselevens indstilling til skoleophold er i virkeligheden den allervigtigste succesfaktor for deres uddannelsesperioder. Lunkne elever får et lunkent udbytte, og det er et problem, når vi allerhelst vil sende spilkogende unge mennesker tilbage til arbejdsgiverne. Derfor er vores tilgang til læring og motivation så vigtig. Jeg arbejder aktivt med læringsstile og rammer plet i kommunikationen

212 Read More »

213

Den gode underviser kender sit stof, formidler det klart og sikrer, at eleverne får udbytte. Den fantastiske underviser skaber ejerskab til og forståelse for stoffet ved at perspektivere det i forhold til elevernes hverdag. Uanset om vi taler [FAG], [KOMPETENCE] eller [EMNE], skal det give klar mening for eleven. Motivationen betyder alt, og den sikrer

213 Read More »

Scroll to Top